آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش | آموزش فروشندگی | آموزش فروش تلفنی ، آموزش فروش حضوری به صورت عملی - مشاوره بازاریابی آموزش فروشندگی حرفه ای آموزش تخصصی فروش - آموزش عملی فروش - مشاوره تخصصی فروش تلفنی فروش آنلاین

آموزش فروش | مشاوره فروش

مشاوره فروش - آموزش کارشناسان فروش - آموزش فروشندگی حرفه‌ای - آموزش فروشنده ( مشاوره مدیریت فروش . مشاور فروش . مشاوره مهندسی فروش . مشاوره فروش )


وب سایت رسمی: http://iranmct.com

شماره تماس : 09126465584

مشاوره بازاریابی ، آموزش بازاریابی ، مشاوره فروش ، آموزش فروش
تیم مشاوران مدیریت ایران IranMCT

بایگانی
پیوندهای روزانه

۵ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

انواع بازاریابی : 127 نوع بازاریابی


 127 types of marketings انواع بازاریابی

 برای اولین بار در زبان فارسی مجموع 127 نوع بازاریابی توسط تیم مشاوران مدیریت ایران تهیه و منتشرشده است.

  1. بازاریابی فردی Account-Based Marketing : بازاریابی از طریق فرد کلیدی در یک سازمان 
  2. بازاریابی چابک Agile Marketing : به‌کارگیری متدولوژی توسعه سریع و چابک در بخش بازاریابی 
  3. بازاریابی الگوریتمی Algorithmic Marketing : استفاده از نرم‌افزاری برای انجام بازاریابی نیمه‌خودکار (بازاریابی محاسباتی) 
  4. بازاریابی کمین Ambush Marketing : انجام بازاریابی در زمان برگزاری کمپین بازاریابی یک شرکت دیگر بدون پرداخت هزینه حمایتی / اسپانسرشیپ 
  5. بازاریابی تحلیلی Analytical Marketing : متدها و مدل‌های متعدد بازاریابی 
  6. بازاریابی مقاله‌ای Article Marketing : نوشتن مقالات (آنلاین یا آفلاین) برای تبلیغ بیزینس یک نفر 
  7. بازاریابی شرکت با شرکت B2B Marketing : بازاریابی یک شرکت در بین سایر شرکت‌ها 
  8. بازاریابی شرکت با خریدار B2C Marketing : بازاریابی شرکت در بین خریداران/ مصرف‌کنندگان 
  9. بازاریابی شرکت با شخص B2P Marketing : بازاریابی اشخاص برای یک شرکت در شغل و زندگی خود 
  10. بازاریابی محوطه دانشجویان Campus Marketing : بازاریابی توسط دانشجویان و نمایندگان رسمی در دانشگاه 
  11. بازاریابی کاتالوگ Catalog Marketing : بازاریابی از طریق کاتالوگ های چاپی و ارسال آن توسط ایمیل 
  12. بازاریابی انگیزشی Cause Marketing : همکاری با شرکت غیرانتفاعی در بازاریابی برای رسیدن به سود دوجانبه 
  13. بازاریابی اشخاص مشهور Celebrity Marketing : استفاده از اشخاص مشهور به‌عنوان سخنور برای جلب حمایت عمومی 
  14. بازاریابی کانال Channel Marketing : بازاریابی ترویجی از طریق عمده‌فروش‌ها، توزیع‌کننده‌ها و نمایندگان فروش 
  15. بازاریابی حلقه بسته Closed Loop Marketing : اندازه‌گیری Roi از طریق محاسبه چرخه اطلاعاتی بازاریابی به فروش و برعکس 
  16. بازاریابی ابری Cloud Marketing : استفاده از نرم‌افزار (Saas) به‌عنوان یک نرم‌افزار سرویس‌دهنده برای بازاریابی 
  17. بازاریابی تعاونی Cooperative Marketing: همکاری شرکت‌های در بازاریابی به‌منظور توسعه کالا، خدمات یا برند 
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۰۹
بازاریابی تخصصی

من فکر می کنم که روش خوبی است که به بزرگترین مدیران جهان نگاهی انداخته و از خودمان این بپرسیم : آنها چه کاری را انجام میدهند که من هم شاید بتوانم انجام دهم؟ چه شما بخواهید مدیر عامل یک شرکت شوید و یا نشوید، نمیتوان این حقیقت را نادیده گرفت که کارآمدترین مدیر عاملین جهان که بالاترین حقوق ومزایا به آنها تعلق می گیرد، در زمره موفق ترین افراد جهان هستند.


 مهمترین نقاط مشترک بین این افراد چه هستند؟


1. آنها از نوع شخصیتی A  برخوردار هستند.


تحقیقات مختلفی نشان در مورد صفات شخصیتی مدیران برتر نشان می دهد که آنها همواره سعی دارند کنترل را در دست داشته باشند، نیاز به موفقیت های بالادارند و تحمل ریسک پذیری و فقدان تضمین موفقیت را دارا هستند.


حال چگونه می توانید این روش ها را به کار بگیرید:


درست است که شما الزاما نخواهید توانست طبیعت خود را تغییر دهید ولی شما می توانید نگرش دیگری را یاد گرفته و نهادینه کنید. شروع کنید که انتظارات خود را از موفقیت افزایش دهید و فرهنگ ریسک پذیری و ابهام را و روش محاسبه آنها را نهادینه کنید و بدین ترتیب به طرز فکر مدیران برتر نزدیک خواهید شد.


2. تجربه کاری در خارج از کشور


در گذشته وقتی کارمندی به دنبال کاری در خارج از کشور بود، همه فکر می کردند که او شخصی است که دوست دارد سفر و جهان گردی کند و نمی تواند به عنوان یک مدیر کل مناسب تلقی گردد. در حال حاضر شرکت ها فعالانه در صدد استخدام کارجویانی هستند که تجربه کار در خارج از کشور را دارند. بنابراین این تجربه ارزشمند است ، به این دلیل که شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که آینده پیشرفت و یا برون سپاری آنها (Outsourcing) در حرکت های بین المللی است. شرکت هایی که فاقد این ویژگی هستند ، در رقابت عقب خواهند افتاد.


چگونه این ویژگی را عمل کنید:


اگر تمایل به تکثر تجربیات خود دارید ، سعی کنید داوطلبانه در پوزیشن های خارج از کشورمشغول به کار شوید. حتی اگر نمی توانید به عنوان یک مدیر کل این حرکت را انجام دهید، این گونه تجربیات نقطه ای متمایز کننده در رزومه کاری شما خواهد بود.


3. زندگی خصوصی مدیران عامل


بر حسب داده های Harvard Business Review کارآمد ترین مدیران عامل جهان، غالبا مزدوج، و به طور متوسط دارای سه فرزند هستند. همه آنها درجه کارشناسی در رشته های مختلف دارند و کمتر از سی درصد آنها ام بی ای دارند. تقریبا همگی آنها مذکر هستند.


چگونه این ویژگی را عملی کنید:


برای زندگی خصوصی خود وقت صرف کنید. به دنبال احساسات خود هم باشید ، زندگی خانوادگی خود را مهم بدانید . به خاطر مسائل کاری به خانواده خود بی توجهی نکنید. و از اینکه مرد نیستید، ناامید نشوید، همه روزه خانم ها بیشتر و بیشتر در زمره مدیران کل قرار می گیرند ، آمار در حال تغییر هستند.


واز همه مهمتر، در حالی که کارآمد ترین مدیران کل، نقاط مشترک زیادی دارند، نقاط متفاوت زیادی هم نسبت به یکدیگر دارند. و آنها به خوبی میدانند چه زمانی متفاوت عمل کنند و متمایز باشند. بر حسب تحقیقات هاروارد بیزینس ریویوسوروی، 99 درصد مدیران کل دارای درجات دانشگاهی هستند. یک استثنا استیو جابز است.ولی این باعث نشد که او به موفقیت های بزرگ نرسد.


به نظر شما یک مدیر عامل باید چه مشخصه هایی داشته باشد؟ شما بر روی چه مشخصه هایی کار کرده اید که به موفقیت بالاتری برسید؟ لطفا نظرات خود را به اشتراک بگذارید.

نویسنده : برنارد مار/ مترجم : دکتر سیامک احمدیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ مرداد ۹۴ ، ۰۱:۰۷
بازاریابی تخصصی

تیم مشاوران مدیریت ایران

فروش محصولات با پشتیبانی و گسترش ارائه خدمات به مشتری؛ مدیریت کارمندان


  • شرح وظایف مدیر فروش منطقه :

تحقق اهداف منابع انسانی با استخدام (ویزیتورها، سرپرستان فروش، کارمندان داخلی فروش) ، گزینش، تعیین پست، آموزش، برنامه‌ریزی، مربیگری، ارائه مشاوره و توجیه کارمندان در منطقه‌ی موردنظر؛ مخابره انتظارات شغلی؛ برنامه‌ریزی؛ نظارت مستمر؛ بررسی و تعیین وظایف شغلی؛ برنامه‌ریزی و بررسی اقدامات مالی، اجرای سیاست‌ها و روندهای سازمانی

تحقق اهداف عملیات فروش بااهمیت دادن به اطلاعات و پیشنهاد‌های فروش در برنامه‌ها و بررسی‌های استراتژیک؛ آماده‌سازی و تکمیل برنامه‌های عملیاتی ؛ تحقق اهداف فروش، توجه به کیفیت، سودآوری و استانداردهای مرتبط با ارائه خدمات به مشتریان؛ حل مشکلات؛ تکمیل حسابرسی‌ها؛ شناسایی روندها؛ توسعه سیستم فروش؛ اعمال تغییرات

تحقق اهداف مالی فروش منطقه با پیش‌بینی نیازمندی‌ها،؛ آماده‌سازی بودجه سالانه؛ برنامه‌ریزی هزینه‌ها؛ تحلیل واریانس؛ اجرای اقدامات اصلاحی

تحقق اهداف فروش با ایجاد برنامه مناسب فروش برای مناطق به دنبال پشتیبانی از اهداف ملی

پشتیبانی از نیازهای مشتریان با مشورت کردن با نمایندگان فروش هر منطقه؛ برقراری ارتباط با مشتریان اصلی؛ شناسایی مشتریان فرصت‌ها با یافتن مشتریان جدید

ارائه پیشنهاد‌ها درزمینهٔ محصولات با شناسایی فرصت‌های جدید، محصولات جدید ، بسته‌بندی‌های جدید و تغییرات در ارائه خدمات؛ بررسی نیازها و درخواست‌های مشتریان؛ شناسایی رقبا, ارتقاء کسب‌وکار با شناسایی و ارزیابی هزینه‌های کسب‌وکار , به‌روز کردن دانش فنی و تخصصی با شرکت در کارگاه‌های آموزشی، مطالعه مقالات تخصصی، ایجاد شبکه‌های شخصی و حضور در انجمن‌های تخصصی ,  تحقق اهداف فروش و سازمان با انجام درست مسئولیت‌های محول شده

 


  • مهارت‌ها و ویژگی‌ها مدیر فروش منطقه:

دستیابی به اهداف فروش، انگیزه لازم برای فروش، مدیریت منطقه مربوطه، مهارت ارائه و فن بیان خوب، مدیریت عملکرد، برقراری ارتباط، رفتار اجتماعی مناسب، مذاکره و گفتگو، نتیجه محور بودن، برنامه‌ریزی فروش، مدیریت


دکتر سیامک احمدیان

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۴ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۲۲
بازاریابی تخصصی

تیم مشاوران مدیریت ایران :

دلیل اینکه تیم بازاریابی و تیم فروش شما با یکدیگر کنار نمی‌آیند، در اینجا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نکته: احتمالا حق با تیم فروش است.

جنگ میان فروش و بازاریابی جنگی افسانه‌ای و درعین‌حال تضعیف‌کننده سازمان است. احتمالا، گفتن آنکه : سرنوشت آینده سازمانتان در گرو توانایی‌تان در هماهنگی این دو بخش و کار در کنار یکدیگر است، منصفانه به نظر می‌رسد.

دلایل تنفر بازاریابان از فروشندگان

با در نظر گرفتن این مورد، در ادامه به نه مورد از رایج‌ترین شکایات فروشندگان از بخش بازاریابی به همراه روش‌های پیشنهادی ما برای حل هرکدام از آن‌ها اشاره می‌گردد.

1. بازاریاب‌ها خود را برتر می‌دانند.

بسیاری از بازاریابان به دلیل داشتن مدارک تحصیلی در زمینه تجارت خود را به نسبت فروشندگانی که معمولا فاقد مدارک علمی هستند، برتر و کارآمدتر می‌دانند. اگرچه هیچ نوع مدرک دانشگاهی مرتبط با فروش وجود ندارد، اما آموزشگاه‌های کسب‌وکار Business School بسیار کمی هستند که دوره‌های فروش را برگزار می‌کنند، امابی‌پرده باید گفت که آنچه در مدارس کسب‌وکار تدریس شده است ترکیبی از حساب داری و بازی با کلمات (سخنوری) است، پس وجود چنین جوی در مورد رشته MBA نه می‌تواند مفید باشد و نه مناسب است.

راه‌حل: مطمئن شوید که هر بازاریابی که استخدام می‌نمایید حداقل 6 ماه سابقه کار در بخش فروش و فروشندگی را داشته باشد.

 

2. بازاریابی اعتقادی به فروش ندارند.

در مدارس کسب‌وکار به بازاریاب آموخته می‌شود که بازاریابی خوب، می‌تواند هزینه در بخش فروش را غیرضروری کند. تا آنجا که پیتر دراکر می‌گوید: " هدف از بازاریابی، تبدیل فروش به بخشی زائد و اضافی است" و همین‌طور" شعار مناسب برای مدیریت کسب‌وکار باید به‌طور فزاینده 'از فروش به بازاریابی' باشد."

حتی اگر محصولات شما بسیار ساده و مشابه محصولات رقبا باشد، تنها وجه تمایز در نحوه فروش آن محصول خواهد بود.

راه‌حل: در برنامه کاری تیم بازاریابیتان به‌وضوح مشخص نمایید که آن‌ها برای حمایت از بخش فروش حضور دارند نه برای جایگزینی آن‌ها.

 

3. بازاریاب‌ها فکر می‌کنند که فروش آسان است.

بازاریابان تصور می‌نمایند که میزان تقاضای خلق‌شده برای محصولات از کانال فعالیت‌های آنان، خیلی بیشتر از میزان سفارش ثبت‌شده توسط فروشندگان است.
اما درواقع، بسیاری از فعالیت‌های" ایجاد تقاضا" آن‌طوری که باید تقاضا ایجاد نمی‌کنند – مخصوصا در بازار شرکت با شرکت B2B، جایی که مشتریان معمولا تبلیغات، بروشورها و از این قبیل چیزها را نادیده می‌گیرند.
و صدالبته، کسی که حتی یک‌بار هم چیزی فروخته باشد می‌داند که انجام این کار می‌تواند چقدر مشکل باشد.

راه‌حل: چند ساعت بازاریاب‌ها را پشت کانتر فروش برای تماس با مشتری را قرار دهید، از این طریق به‌سختی کار پی خواهند برد.

 

4. بازاریابی مانع از موردسنجش قرار گرفتن می‌شود.

به‌طورمعمول هنگامی‌که بازاریابان باعث جلب‌توجه مشتری، تولید بروشور و غیره می‌گردند، حتی اگر هیچ‌کدام از این فعالیت‌ها منجر به حتی یک فروش هم نشود، حقوقشان پرداخت می‌شود. درنهایت آن‌ها خود را فقط بر اساس این تبلیغات و تعداد تحویل بروشورها و بدون در نظر گرفتن تأثیرات مالی قابل‌قبول آن‌ها می‌سنجند.

راه‌حل: به بازاریابان بر اساس توانایی تیم فروش فعلی، برای ایجاد درآمد و سود از تقاضاهای منجر به فروشی که بازاریابی ایجاد می‌نماید، پاداش دهید.

 

۰ نظر ۰۸ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۵
بازاریابی تخصصی

تیم مشاوران مدیریت ایران :

یکی از مهم‌ترین وظایف یک صادرکننده ارسال کالا به خریدار و سپس به مصرف‌کننده در بهترین شرایط ممکن است. کلید این روند در انتخاب بسته‌بندی و برچسب (لیبل) مناسب برای محصول است. برای بسته‌بندی محصول، انتخاب‌های بی‌شماری وجود دارد، از کارتن و بشکه تا پالت‌های چوبی و کانتینرهای فلزی.

یکی از مهم‌ترین نقش‌های بسته‌بندی ایجاد ارزش‌افزوده است. متوسط هزینه بسته بندی 10% قیمت تمام‌شده کالاهای صادراتی است ولی تا حدود 90% می‌تواند سبب ایجاد ارزش‌افزوده گردد.

همان‌طور که باید کالا در یک بسته‌بندی امن مورد محافظت قرار گیرد، لیبل موجود بر بسته‌بندی نیز مناسب انتخاب‌شده و در طول سفر تا رسیدن به دست مصرف‌کننده، همراه کالا باشد.

 

ابتدا باید به این سوال باید پاسخ داد : بسته‌بندی صادراتی چیست ؟

بسته‌بندی صادراتی Export Packaging عبارت است، انجام بسته‌بندی مخصوص برای ارسال به‌جایی خارج از مرزهای کشور به صورتی که هیچ‌گونه آسیبی در طی مسیر به آن وارد نشود که دارای 3 لایه زیر است :

1- بسته‌بندی صادراتی (بسته‌بندی ارسال) :خارجی‌ترین لایه محافظ محصول در هنگام صادرات است. مثل : جعبه‌های چوبی، بشکه‌های فلزی و یا نوار دور پیچ پلاستیکی شرینک.

2- بسته‌بندی خارجی : لایه میانی در بسته‌بندی است که علاوه بر محافظت از محصول برای رسیدن به اهداف ترفیع و تشویق خرده‌فروشی صورت می‌گیرد. مثل جعبه‌های 12 عددی حاوی قوطی‌های کنسرو.

3- بسته‌بندی فروش : بسته‌بندی پیرامون کالا – نزدیک‌ترین لایه بسته‌بندی به محصول است که برای مصرف‌کننده نهایی باقی می‌ماند.بسته‌بندی فروشی در حوزه بازاریابی بسیار حائز اهمیت است زیرا حاوی عناصر هویت بصری برند و اطلاعات پیرامون برند است. اینجاست که مدیریت برند و برندسازی اهمیت خود را خوب نشان می‌دهد. مثل جعبه لامپ کم‌مصرف.

این سه نوع بسته‌بندی با همکاری یکدیگر نقشی واحد ایفا می‌نمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۴ ، ۱۲:۰۲
بازاریابی تخصصی